Spellista: The art of getting by.

På nätterna när jag inte kan sova, då ser jag film. Det får tiden att gå tills man somnar in av ren utmattning.

Jag inledde det nya året med att radera alla gamla spellistor jag hade sparat på Spotify. Det var ett hundratal, jag lyssnade bara på en handfull av dem, och att de låg där gjorde att jag tappade lusten att göra nya. Rensningen känns lite som att ha rensat ett kylskåp på utgången mat. Plats för nytt, fräscht och aptitligt.

Härom natten såg jag en film som heter The art of getting by. Den handlar om en tonårskille och hans problem med skolan och kärleken. Inget nytt under solen, alltså, men den var mysig och inte så förutsägbar att det störde. Det som framför allt fångade mig var dock soundtracket. Jag kom osökt att tänka på Garden State och dess berömda soundtrack - även det är poppigt, fint och klockrent.

Jag gjorde en spellista med låtar från filmen. Ibland lyssnar jag på den och trivs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0