Hur går det med din odyssé? När kommer du hem egentligen?

Hej.

Jag är ute på vift. På impuls for jag till Malmö för två veckor sedan och än känner jag inte det minsta behov att åka hem till Göteborg. Jag har besökt Malmö, Stockholm, Eskilstuna och nu är jag i Lund. I morgon åker jag till Stockholm igen. Att hålla sig i rörelse är märkligt terapeutiskt. På något sätt har jag gjort det omöjliga - åkt ifrån ångesten. Av dessa fjorton dagar har jag haft ångestkänningar kanske fyra, och det har aldrig blivit panikartat. Bara en lätt skakning inombords. En darrning från hjärtat till handen. Så mådde jag mer eller mindre konstant hemma. Varje dag. 

Jag reser. Tåg, buss. För mycket luftkonditionering och för lite. Sova på soffor och golv. Se nya saker. Träffa nya människor. Vara på semester. Jag flyr och jag gör det med flit. Jag är den mest hemsjuka människa jag vet, ändå har jag inte längtat hem än. Jag behöver det här.

Det känns snarare som att jag reser till mig själv än från mig själv. Visst, jag flyr från ångest och depression, men att bli kvitt det är ett sätt att hitta vem jag skulle kunna vara utan det. Någon sorts sökande efter andra alternativ. Ut med det gamla och in med det nya. Ångest känns så himla himla gjort. Jag måste finna hur det här livet ska bli ett bra. Det enda jag vill är att skriva. För att kunna skriva måste man leva. Så jag lever, upplever, överlever.

Ja, jag är medveten om hur dramatisk jag låter nu. Är väl i en period då jag behöver ta mig själv på alldeles för stort allvar. Säkerligen är det nämnda "litterära ambitioner" som spökar. Jag lovar att jag skrattar åt mig själv hela tiden också. Hur skulle jag kunna göra annat när detta liv är så dråpligt, ibland till och med farsartat? Man har väl HUMOR.

Puss och pop.

Kommentarer
Postat av: Oscar

Skönt att höra, inte ångesten, utan att du hittar på grejer, lever, upplever och överlever. Du är fantastisk på att skriva och jag vet att du kommer o lyckas med det, inget snack om det :)

2011-06-05 @ 23:55:05
URL: http://ericcartman.blogg.se/
Postat av: Maria

Låter väldigt nyttigt och bra! Fortsätt så :) Puss

2011-06-14 @ 17:44:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0