Livet va.

Så, jag går alltså i KBT för att lära mig att tänka och göra saker som är konstruktiva. Med varierande framgång, ska sägas, men ändå, riktningen i allmänhet är en bra sådan. Det här bygger mycket på att jag får hemuppgifter; saker som jag ska göra och/eller fundera över. Nu senast vilka mål och värderingar jag har i livet.

Det här föranledde så klart en hel del grubbel. Jag tittade på vad jag gör och funderade på om jag egentligen tycker att det är det bästa sättet att leva mitt liv. Jag kom fram till at vem som helst skulle kunna göra det bättre. Haken är bara att det bara är jag som kan. Förstahandsrättigheterna är mina.

Men vad värderar jag då? Vad tycker jag är viktigt? Vad vill jag? Jag värderar att ha goda relationer med vänner, att lyssna på popmusik och sist men inte mig själv. Jag vill läsa och skriva, jag vill hålla på med text. Och lyssna på popmusik.

Nu vet jag det. Allt som är onödigt, som hindrar eller bara inte hjälper mig att göra det, kan tas bort. Vissa av de sakerna (läs: choklad) kommer jag inte ta bort. Men det blir så mycket enklare att göra smarta val om man har lite koll på vad man vill med sig själv.

Puss och pop.

Kommentarer
Postat av: Ankii

Men varför sjutton är det så svårt att sluta göra en del saker, trots att man vet att man egentligen mår bättre i det långa loppet av att utesluta dem?



Nu blev det en lite negativ inledning, det jag egentligen ville ha sagt var: Yay! Full fart framåt :)

2011-03-03 @ 15:22:03
URL: http://annjoh.blogg.se/
Postat av: Smsa Låna

Grym design du har på din blogg. Har du gjort den själv? Skitsnyggt i alla fall!

2011-07-19 @ 10:35:01
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0