I will always be your soldier.

Idag sade en vän "vad osäker du är på dina vänskaper", vilket fick mig att inse att ja, jag är faktiskt så jävla osäker på vad folk tycker om mig. Det här håller i sig i flera år innan jag till slut hajar att någon gillar mig. Jag är lite dum i huvudet på så sätt. MEN.

Det finns några människor som varit i mitt liv ett tag nu som jag känner mig trygg med. Det tar ett bra tag, och några prövningar, men jag har en handfull personer som jag litar på. Och hur tacksam jag är för det! Det känns helt sjukt att det finns fina människor som faktiskt står vid min sida och inte viker ens när jag är mitt sämsta.

Rubriken känner ni säkert igen från Marit Bergmans popdänga. Jag minns att jag och T stod längst fram på en konsert och kramade varandra och sjöng med i den låten och menade det. Egentligen känns det militära bildspråket inte helt hundra just nu, med tanke på hur världen beter sig, men låtens budskap gäller ändå de där få trygga människorna. Inte bara T (förlåt honey, men du vet att I wish I was a lesbian and that you were too). 

Alltså finns det hopp om relationer i detta liv. Det känns bra.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Jag gillar dig. Och tycker att du ska komma hit i sommar. London calling!

2011-02-22 @ 00:12:05
URL: http://thedrowners.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0