Midsommarnattsdrömmen och lite till.

Helt plötsligt ska jag åka till Peace and Love och vara funkis och se Säkert och Henrik Berggren. Hångla och dansa till Håkan. Knulla i tält. Dricka varm öl. Skriva ord som hål i handen. Allt det där.

Efter det kommer jag tillbaka till Göteborg med min man i släptåg. Vi ska göra staden lite vackrare och mitt rum lite svettigare. Det är åtminstone min plan.

Igår var det midsommarafton. Vi var i skärgården, blev fulla och pratade om livet. Jag misstänker att jag inte gjorde ett vidare bra intryck på Christians vänner, för jag stängde in mig i mig själv och ville bara vara med honom. Tjejen som lade beslag på deras polare, med andra ord. Ganska OSOFT som man säger här i Stockholmy. Annat är det när någonting är GÖTT.

När Don't stop believin' började gå på repeat gick vi och lade oss. Jag drömde om Christian (utrymme att kräkas sockervadd på grund av gulligt). Dock drömde jag även om en hop Twitterbögar, så det var inte så hemskt romantiskt. Jag överlevde.

Nu lyssnar jag på Pulp i nästan inga kläder och undrar vad jag gjort för att förtjäna dessa fina dagar. För jag har verkligen ingen förståelse för det. Om ni har teorier nås jag på [email protected].

Puss och pop.

Kommentarer
Postat av: Maria

"Att göra sig förtjänt" av hamnar under någon rättviseteori (att det finns en rättvisa). Alla religioner har det. Flera ideologier. Sen finns det de som hävdar att man skapar sig sin egen rättvisa. Det kan ligga något i det, ända tills man tar upp ett gevär och skjuter den som har sårat en i knävecken... så... ja.

I alla fall, av en ren lyckoprincip så hoppas jag att du fortsätter ha det trevligt med din pojke och njuter i fulla drag. Det gör dig glad, det gör mig (och säkert många andra av dina vänner) glad. Således: det är bra.

2011-06-30 @ 15:05:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0