Sånt som aldrig kommer sluta kännas.

Vissa låtar fastnar i en. Vissa känns det som att man redan hört tusentals gånger trots att det är första. Vissa blir soundtrack till avgörande ögonblick i livet.

Under många perioder i livet har jag sökt tröst och trygghet i musik. Därför har jag ett flertal låtar som varit med mig i svåra stunder, och som växt in i mig som en extra kroppsdel. För när hjärtat inte orkar slå fortsätter trummorna ändå.

Härom dagen fick jag infallet att samla dessa låtar till en lista. Jag gjorde så. Nu lyssnar jag på den, och känner mig trygg och tröstad. Och jag tänker på det här med att musik i grunden inte är något man har en åsikt om utan något man känner. Jag älskar att känna.

Det kan inte handla om vad som är coolt. Det finns ingenting med känslor som är creddigt. Däremot är det, för mig, det enda som betyder något. Om man inte känner kan man lika gärna vara död.

Därför är den här listan något av det bästa jag vet just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0